[Studios MGM] Un décès

Démarré par Sebio, 06 Juillet 2006, 21:17:22

« précédent - suivant »

Sebio

CitationLAKE BUENA VISTA, Fla. - A 12-year-old boy died after riding a roller coaster Thursday at the Disney MGM theme park, the Orange County sheriff's office said.
The boy died after he was brought by ambulance to a hospital at about 11:30 a.m., a Disney statement said. The cause of death was not immediately known, Sheriff's spokesman Jim Solomons said.

Park officials closed the Rock 'n' Roller Coaster but said a preliminary investigation showed the ride was operating normally.

A Disney Web site description of the ride says: "Zoom from 0-60 mph with the force of a supersonic F-14, take in high-speed loops and turns synchronized to a specially recorded Aerosmith soundtrack."

Two other people have died after going on another Disney ride, Epcot's "Mission: Space." The space simulator spins riders in a centrifuge that subjects them to twice the normal force of gravity.

Daudi Bamuwamye, 4, of Sellersville, Pa., died June 13, 2005. An autopsy determined he died of an irregular heartbeat linked to an abnormal thickening of the heart muscle that can cause sudden death.

In April, a 49-year-old woman from Germany became ill and died after taking the ride. A medical examiner's report said she died from bleeding of the brain and had severe high blood pressure.

The ride has signs warning people with heart, back and neck problems not to ride. Epcot now offers a tamer version of the ride that does not include centrifugal force.

Disney MGM is among the Walt Disney Co.'s four parks in Florida.
Yahoo News
http://news.yahoo.com/s/ap/20060629/ap_on_re_us/disney_death

Un jeune garçon de 12 ans est mort jeudi 29 juin après avoir débarqué de Rock'n'Roller Coaster aux MGM Studios en Floride. Les secours n'ont rien pu faire, il a été victime d'un arrêt cardiaque. Après cette tragédie, l'attraction a été fermée et a subie une révision de fond en comble avec les autorités locales, qui n'a décelé aucun problème.
friendly
0
funny
0
pwnt
0
like
0
dislike
0
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
"To design a coaster, you just have to think of a pretzel..." - Anton Schwarzkopf

Clrun4

Malheurement c'est triste , mais que peut-on y faire ??

C'est exactement le même probléme qu'il y a eu a Epcot sur Mission Space....

Si la personne ne sait pas quelle est soumise a des risques cardiaques , elle ne tiendra pas compte des avertissements vu qu'elle ignore qu'elle encoure de serieux risques ...

Dis-donc , c'est une hécatombe en ce moment ,    aprés les deux à Epcot et celui au parc Astérix , et maintenant lui .... Malheuresment , on ne peut rien  y faire  n
friendly
0
funny
0
pwnt
0
like
0
dislike
0
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
Coaster Count : 129

dad57c

Citation de: clrun4

Si la personne ne sait pas quelle est soumise a des risques cardiaques , elle ne tiendra pas compte des avertissements vu qu'elle ignore qu'elle encoure de serieux risques ...


Oui et surtout pas à 12 ans on ne pense pas à ce genre de choses
friendly
0
funny
0
pwnt
0
like
0
dislike
0
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions

DrAGoN KhAn

Moi ce qui me dérange, c'est les enfants qui font tout juste la taille minimum, qui ont même pas 7 ans et qui font des coasters tels que le RnRC ou autres... Faut quand même pas déconner, quand on sait que la [Ecriture SMS]îte cranienne ne se soude entièrement qu'à l'âge de 12 ans, il y a quand même de gros risques... Peut être même qu'à un jeune âge, la pratique de coasters peut en engendrer, des malformations cardiaques...
En tout cas, même moi, en tant qu'ultra passioné de coasters, je n'emmenerais pas mes enfants, si un jour j'en ai, dans de telles montagnes russes à un trop jeune âge... Il y a des moments où il faut savoir dire non quoi...
friendly
0
funny
0
pwnt
0
like
0
dislike
0
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions